onsdag den 20. juli 2011

Flytteri, hus og bryllup

Så er vi på banen igen. Vi har haft en del at se til på det seneste. Jens har haft en masse dansk eksamener, og jeg har afsluttet mit arbejde som friskolelærer. Herefter smuttede Jens så på kursus i Sydgrønland en en uges afsluttende vandring med sig selv i de sydlige fjelde, mens jeg på hjemmefronten stod for flytningen! (Ja ja nogen forstår at time det!!!!!)

Derfor stod den på GIRLPOWER, da jeg flyttede. Jeg havde allieret mig med 3 dejlige tøser, som gerne ville hjælpe med en omgang flytningen. Dagen inden havde Christine (ja jeg ved det er forvirrende, men det hedder hun altså;-) og jeg gjort hytten så ren som vi nu lige kunne nå på en dag - for føj hvor var der bare ulækkert!! Og en tur i byen nåede vi da også lige bagefter.....det skal jo ikke gå op i husmoder pligter, bare fordi man har købt et hus!

Her ses Christine og Hildur i færd med at snurre sengene fast.

Christine, Helle og Hildur havde bare fuldstændig styr på det, så jeg brugte mest tiden på at køre frem og tilbage i Mogens (vores bil - det må en bil med dødningehoveder og traktorrat bare heddel, billeder følger senere når han er rask igen). Det var en flytning jeg lige kunne holde til;-D

Herefter stod den på indretning. Anne og Trine skal lige ha æren for at sofaen og fjernsynet kom op;-)

Her kommer en lille billedeserie af køkken/stue med VORES indretning!

Her er så køkkenet


Spisehjørnet


Stuedelen

Igen stuedelen

Billeder af resten af huset følger lige senere, da der også lige skal være plads til lidt misundelsesværdig udsigtsbilleder;-D



Udsigt over vores sydlige bjerge kl 23.55 d. 12/7

Vores baghave med udsigt til kællingehætten. (23.55 d. 12/7)

Vores baghave om dagen

Med huset fulgte der jo også en terrasse og den kan man jo bruge til lidt af hvert fx at slikke sol (når den da skinner!!)
Og ja jeg endte med at blive ret så skoldet.....suk!!


I weekenden var vi til bryllup, et par af vores venner og Jens' kollega (og snart min), skulle giftes. Hun er grønlænder fra nord og han er dansk, men er mere eller mindre opvokset i Grønland, så de valgte at holde det her i Sisimiut. Det var jo dejligt for så kunne vi være med og det var vi rigtig glade for.

I kirken fik jeg desværre ikke tagte nogle billeder, da der var tyskere alle steder. Et tysk krydstogtsskib var i byen den dag, og da de tyske turister fandt ud af at der var bryllup, ja så styrtede de rundt i kirken ud og ind og ud igen for at tage billeder, snakke og hvad de nu ellers kunne finde på (HARME!). Nå men de blev da gift og fik forhåbentlig selv nogle gode billeder (uden tyske turister).

I stedet har vi dette dejlige billede af dem udenfor huset, hvor de holdt kaffemik.

Om aften trak hun i brudekjole og var så fin og så havde de verdens bedste bryllupslagkage!


Jeg har senere fundet ud af at den er fra Karolines køkken.....hvem melder sig på banen og laver min bryllupslagkag;-)

Det var en helt fantastisk fest og en dejlig blanding af dansk og grønlandsk. Og ja endnu engang er det lykkes os at være til fest og se festlige ud i fint tøj uden at få taget et billede af os selv så her kommer i stedet et par beviser på at køkkenet faktsik fungere;-)

Jens smager maden til - som han faktisk også selv har lavet;-)
Avokadotzatziki

Og ja jeg rydder selvfølgelig op efter ham....;-D

Ja det var lidt for denne gang - vi vender forhåbentlig tilbage lidt hurtigere end sidst. TAKKUS

1 kommentar: